Wykorzystanie TIK na zajęciach językowych – cz.2

Pod koniec sierpnia zamieściłam część pierwszą dotyczącą wykorzystania narzędzi TIK na zajęciach języka angielskiego, tak więc dzisiaj zapodaję część drugą. W końcu trzeba być konsekwentnym 🙂

1. Platformy Kahoot i Quizizz

Ci z Was, którzy poszukują ciekawej alternatywy dla tradycyjnych quizów i testów, na pewno będą zainteresowani platformami Kahoot i Quizizz  . Obydwie strony oferują całą bazę quizów – gotowców, z których możemy skorzystać, ale ja polecam zrobić swój własny, tym bardziej, że nie zajmie nam to wiele czasu. Quizy i inne zadania możemy zaopatrzyć w zdjęcia, najlepiej jeśli będą korespondowały z pytaniami. Najważniejszą zaletą kahoota i quizizz jest to, że uczestnicy odpowiadają przy użyciu smartfonów, po połączeniu się ze stroną http://join.quizizz.com lub, odpowiednio https://kahoot.it, których adresy pojawiają się na ekranie  i za pomocą specjalnego kodu wygenerowanego za każdym razem, kiedy klikamy “Rozpocznij grę” lub “Join the game”:

Zrzut ekranu ze strony Quizizz – w lewym górnym rogu widoczny adres strony, którą uczestnicy otwierają na swoich smartfonach, a w prawym górnym rogu znajduje się kod, jaki należy wpisać, aby się zalogować.

 

Zrzut z ekranu ze strony Kahoot. Widać adres strony do logowania oraz kod aktywacyjny.

 

 

Jakie są podstawowe różnice między Kahoot i Quizizz? 
W Quizizz możemy tworzyć quizy typu multiple choice, zaś Kahoot ma możliwości więcej, na przykład jumbled sentences i survey. W Kahoot potrzebujemy smartfonów i tablicy interaktywnej, w przypadku Quizizz wystarczą same smartfony. Informacja zwrotna dotycząca poszczególnych odpowiedzi uczestników jest bardziej rozbudowana w przypadku Quizizz, możemy też zapisać sobie raport podsumowujący dokonania naszych uczniów. Quizizz daje jeszcze jedną możliwość – można się z nim pobawić w domu. Wystarczy, że na przykład na jakimś komunikatorze w grupie udostępnimy uczestnikom adres strony i wygenerowany kod, aby mogli się zalogować i zagrać siedząc wygodnie w domu. W kahoot takiej możliwości nie ma. Z doświadczenia wiem, że w klasie uczniowie wolą zagrać w kahoota. Towarzyszy temu więcej emocji i zazwyczaj radości z samej rywalizacji. Każdy z programów zawiera dodatkowe opcje, które możemy dowolnie i według uznania modyfikować.
Kahoot i quizizz to przyjemna i ekscytująca nauka języka przez zabawę lub możliwość sprawdzenia wiedzy uczniów w niekonwencjonalny sposób, albo też pomysł na niejeden konkurs językowy. Jedyną przeszkodą może być brak dostępu do wi-fi, które w tym przypadku naprawdę wydaje się być niezbędne.

Poniżej dwa przykłady quizów

a) Kahoot: School life – kahoot quiz

 

 

 

 

 

b) QuizizzPresent Perfect or Past Simple? – quizizz

 

 

 

 

 

2. Platforma Storyjumper

Storyjumper.com to idealne miejsce do tworzenia swoich własnych książeczek online. Idealny pomysł na prace domowe, dodatkowe projekty, czy też na konkurs. Książeczki robi się łatwo, naszym nastolatkom zwykle potrzeba zaledwie kilku minut, aby zapoznać się z możliwościami tego programu. Wiem z doświadczenia, że świetnie sobie radzą z jego obsługą. Platforma wymaga rejestracji, na szczęście jedyną informacją, którą pozostawiamy podczas rejestracji jest adres mailowy. Nie trzeba podawać danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, wystarczy wymyślony nick. Dla bezpieczeństwa nauczyciel może założyć wirtualna klasę.

Książeczki mogą być również napisane i wykorzystane przez nauczyciela na lekcjach, tak jak w poniżej przedstawionych propozycjach:

a) What do you know about Ireland? – quiz

gdzie obok innych wersji tego samego quizu o Irlandii znajdziecie też wersję z książeczką:

Wheel Decide to strona, na której znajdziemy coś w rodzaju naszego koła fortuny, tyle że to my modyfikujemy pola tego koła, a nasi uczniowie poprzez jedno klikniecie wprawiają je w ruch, tak aby dokonać wyboru jednego pola. To ciekawa pomoc i jednocześnie fajna zabawa. Nie trzeba się rejestrować, a swoje pomysły nanosi się na koło bardzo szybko. Przykład konkretnego wykorzystania tego narzędzia znajdziecie w propozycji ćwiczenia na present perfect:
Present perfect or past simple? , gdzie koło wygląda tak:

 Poniżej Wheel to decide w akcji na lekcji utrwalającej First Conditional:
Jeśli zainteresował Cię ten post, zajrzyj również tutaj: Wykorzystanie TIK na zajęciach językowych – cz.1

 

Podaj dalej:
  • Facebook
  • Blip
  • Flaker
  • Gadu-Gadu Live
  • RSS
  • Wykop

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*